בהתאם להנחיות רשות המסים החל מ-1.1.2026 יתבקשו כל מוסדות הציבור שהינם בעלי אישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, לדווח על כלל התרומות וביטולי התרומות באמצעות מערכת התרומות הדיגיטלית של רשות המסים.
הדיווח למערכת התרומות הדיגיטלית יתבצע באופן אוטומטי על ידי העמותה, באמצעות התוכנה בה מופקות הקבלות על תרומות.
חשבשבת H-ERP מהדורה 2023 2SP ואילך מאפשרת לעמותות לעמוד בדרישות רפורמת 2026 של רשות המסים. המערכת מרכזת במקום אחד הפקת קבלות תרומה דיגיטליות, הקצאה בקבלה (מספר דיווח) ודיווח מסודר של כל תרומה. זה פתרון פשוט, אוטומטי ומותאם לעמותות.
בעת הפקת קבלת תרומה בחשבשבת, התוכנה יוצאת לקבלת מספר דיווח מקוון מרשות המסים. קבלת מספר הדיווח מתבצע באופן שקוף וללא הפרעה למשתמש.
בכדי להפיק קבלת תרומה ולקבל מספר דיווח בחשבשבת יש לבצע תחילה מספר פעולות מול רשות המסים:
- העוסק ומוסמך מטעמו חייבים להירשם תחילה לשירותים הדיגיטליים באתר רשות המיסים.
אם טרם עשיתם זאת תוכלו להירשם באמצעות הקישור הבא: רשות המיסים – רישום לקוח - יש לבקש מרשות המיסים הרשאה עבור: הפקת קבלה בגין תרומה.
בקשת מספר דיווח מתבצעת בקישור הבא: רשות המיסים – כניסה ללקוחות רשומים



